Apa perkataan pertama yang kita cakap bila jumpa orang baru,
Kalau orang tu cantik mesti kita cakap
“cantiknya dia,” “hot gila,” “ elle est belle”.
Sebab memang dah lumrah manusia tengok rupa luaran dulu baru tengok dalaman.
Then barulah
“eh dah lah cantik, baik pulak tu.”
Cantik memang tak tinggal. -.-"
Kan?
Kenapa kita puji dia? Sebab dia cantik? Sebab dia kacak?
Siapa yang buat dia cantik/kacak?
Sebelum lahir dia ke yg design rupa sendiri?
Macam boleh order-order pulak kan.
“saya nak muka V. hidung mesti mancung. Mata mesti besar. Bibir mesti seksi. Eh, tambah lesung pipit sekali ye. Alaaah susah susah buat aja lah macam muka siti nurhaliza,”
Betul ke? Tak kan.
Jadi siapa?
Allah.
Allah yang jadikan seseorang tu cantik. Allah yang design kita sesempurna ni. All the credits should go to Allah.
Jadi next time kalau nampak orang cantik/kacak cakap macam ni,
“indahnya ciptaan Allah,” :))
Waaaaaaah tapi still geli. Ni semua tv punya pasal lah ni. Asal tunjuk lelaki drooling mata steam, usha awek baik punya, ada kata “indahnya ciptaan Allah,”.
Errrrrrr.
Orang tv, tolonglah buang part drooling dengan mata steam tu. Mesti dah tak geli.
Ok? :))
kadang-kadang kita manusia ni, terlampau berhempas pulas baiki rupa luaran padahal dalaman hodoh hitam penuh jerawat bernanah.
I selalu fikir macam ni,
macam mana, kalau satu hari nanti, Allah marah sangat dengan manusia sebab semua perangai buruk tapi luaran ya ampun berkilat shining bling-bling, Allah tukar. Allah buat rupa luaran reflect rupa dalaman. Pebenda aku cakap ni?
Macam ni, contoh.
Macam Joanna dalam' you again' kan cantik, tapi Queen B. so, one day, dengan kuasa Allah, dia bangun pagi tengok muka dia dah jadi macam linsay lohan waktu kecik. Jadi untuk dapat balik muka cantik, dia kena jadi baik. Setiap satu kebaikan kurang satu kehodohan. Get it?
Terlampau banyak tengok tv ni athirah. -.-
Dan oh, lain kali, kalau nak puji orang,
cuba,
“dia baik,”.
.
Post a Comment