Assalamualaikum. :)
Hi.
i dah delete post sebelum ni. Clearly, i tak fikir pape langsung waktu tulis entri tu. jadi bila baca balik, sebagai orang yg tulis pun i rasa malu.
Seriously, tu first time i tulis waktu mood i tengah tak betul. Sebelum ni mmg tak pernah. kalau i nampak macam bad mood je dalam entri sebelum sebelum ni, tu tulis je. tapi sebenarnya tak pun. heeeeeee. Tapi hari tu memang betul-betul down.
Sekarang dah ok i memang malu gila i tulis macam tu. ape ni emo-emo. geli lah.
Sekarang ni Alhamdulillah. kehidupan sehari-harian i dah semakin baik. macam magic. betul. Terima kasih Allah.
dan sekarang baru i faham bila Pn Nazida dulu cakap, hari kalau kita baca mathurat dengan tak, memang berbeza. i tak tahu nak gambarkan rasa dia macam mana, tapi rasanya macam tenang macam tu, dan rasa dilindungi. :)
kalau rasa payah, susah sangat kan, meh sini i nak cerita apa yang ustazah minggu ni datang mhi cakap.
Normal bagi manusia kejap rajin, kejap malas. kalau time rajin, hah bermuka-muka surat Al-Quran baca pun tak rasa penat. Tapi bila dah malas, bukak pun tak mahu. Tips yang ustazah tu bagi, time bila kite tengah malas tahap kritikal tu, time tu kite kene cepat-cepat pergi buat ape yang kite nak buat tu. tak kira lah solat ke, baca Quran ke. Sebab dalam keaadaan kite terpaksa tu lah, Allah pandang kite lebih. sebab mental kuat. Hati, badan nak buat benda lain. Tapi sebab kite kuat, kite dapat lawan. Insyaallah Allah tolong.
cubalah. tak rugi pun. :)
Every random little things
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
Post a Comment